Obniżanie kosztów staje się coraz większą presją dla kancelarii prawnych. Wiele firm działających w drogich ośrodkach miejskich stara się obniżyć koszty nieruchomości, które często są drugim największym wydatkiem organizacji. Zmiana lokalizacji, przebudowa czy negocjowanie umowy wymaga często dokładnej analizy przeznaczenia posiadanej przestrzeni. Najlepiej przyjrzeć się powierzchni zajmowanej przez urządzenia oraz dokumentację przechowywaną na miejscu.
Zdolność do rozporządzania jest kluczowym elementem zarządzania kosztami i ryzykiem oraz procedur związanych z zarządzaniem informacjami. Historycznie, inicjatywy w zakresie gromadzenia akt były poważnym wyzwaniem, ale rozpowszechnienie, zarówno dokumentacji papierowej, jak i elektronicznej - oraz związanych z nimi kosztów przechowywania - powoduje, że programy te są na pierwszym planie.
Wielu prawników pracuje w podróży i oczekuje natychmiastowego dostępu do dokumentów i informacji. Dzięki cyfrowym rejestrom i wykorzystaniu chmury, kancelarie zwiększają wydajność w miarę wzrostu organizacji. Podczas migracji do cyfrowego sposobu pracy można skupić się na podstawowych procesach biznesowych i lepiej wykorzystać inwestycje w technologię.